torsdag 25 juli 2013

Bokblogg del 12: En man som heter Ove

Av Fredrik Backman.

Ända sedan sagda man skrev ett inlägg på sin blogg om en kvinna i en grön bil, har jag följt sagda blogg (Fredrik.cafe.se). Det är en fantastisk blogg, om livet i allmänhet. Eftersom jag tycker mycket om Fredriks sätt att skriva på bloggen var jag rätt sugen på att läsa en av de första böcker han producerat.

Jag blev inte besviken alls faktiskt. En man som heter Ove har allt, den är rolig, sorglig och fylld med hopp. Ove själv är en man som har principer,  kör Saab, tycker mindre om katter och folk. Vi får följa Ove igenom hela livet, med glädje och sorg. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om boken utan att avslöja för mycket. Men jag har definitivt planer på att läsa de andra böckerna som FB publicerar.

Jag är lite sugen på att sätta 5/5, men det fanns ingen teckning i boken, vilket drar ner betyget till 4,5/5. För sådär kan man ju inte Juha det.

4,5/5.


Inga kommentarer: