fredag 4 september 2009

Gräsligt projekt

Sådär, då var adressändningen i rullning. Nu är det bara att vänta på papper att fylla i och skicka in till skatteverket.

Jag känner mig mer och mer peppad på denna flytt! Det kommer att bli så trevligt och fint när allt är klart.

Idag har vi dock inte flyttat en enda pinal, vi hade tänkt flytta fler böcker idag, men det kändes lite för blött ute för att flytta pappersprodukter. Det får bli imorgon eller någon annan dag istället. Regnar det även imorgon så tror jag att vi flyttar över tv-bänken och lite vardagsrumsmöbler också/istället.

Är det fint väder så ska jag börja rensa i rabatterna och dra upp en massa maskrosor och tistlar som jag inte vill ha där. Tror dock att jag kan behöva någon slags verktyg till det, så det får kanske bli en liten promenad till K-rauta. Handskar har jag redan, men maskrosuppdragare (skruvmejsel) har jag inte. Nu när man blir med gräsmatta så behöver man nog lite trädgårsprylar. Resten får vänta till nästa sommar, men ogräset vill jag bli av med NU.

Inga kommentarer: