onsdag 9 september 2009

På semester, återkommer på måndag

Jag känner att jag nog borde skriva något om kulturhuvudstaden 2014, men ärligt talat så är jag inte helt säker på om någon faktiskt bryr sig. Jag personligen har inte en aning om vilken av våra städer som innehar epitetet för innevarande år. Jag tror nog jag måste googla lite.

För övrigt så går flyttandet bara bra, nästan lite för bra, jag skulle nog gissa att vi har flyttat någonstans mellan 1/3 och 1/2 av alla våra saker och ting nu.

Men nu blir det en weekend hemma hos mina föräldrar istället för flyttande. Det kommer att bli trevligt har jag en känsla av.

Sedan när jag och A kommer hem igen så är det dags för ännu ett hjärtultraljud för A:s del. Vi håller tummarna att hålet har krympt lite och att flärpen i vänster förmak inte har växt eller på annat sätt ställt till med oreda. Hittils har det sett "bra" ut på alla undersökningar så sannolikheten att det ser bra ut även denna gång är rätt hög. Någon dag kanske jag lägger upp lite bilder och förklarar lite mer. Hålet kan jag i alla fall förklara, det är foramen ovale som inte stängdes helt när A föddes, det är ganska vanligt, ca 7% av alla medfödda hjärtfel är varianter av detta.

Om någon är intresserad så kan jag berätta hela historien någon dag. Dock inte inatt, nu är jag trött och borde sova, det blir ganska tidig morgon imorgon. Tack och lov har jag packat färdigt det mesta, bara att samla ihop sakerna kvar.

4 kommentarer:

medrin sa...

Yay! du kommer upp hit! vi får se til att ses någpn gång!

ps. jag har en present till dig. får ej glömma den denna gång

Korpen sa...

Nämen Elise! Har du gått och blivit med blogg? Ditt namn är blått och fint och har en blogger-symbol till vänster.

medrin sa...

Ha, nej.

Men jag upptäckte att efter mitt gmail skapande att jag är automatiskt inloggad som elise när jag ska kommentera på inlägg!

Hmm... undrar vart länken på mitt namn går... ska undersöka...

Chanto sa...

sv: nej inte riktigt.. utan möte.. hehe... mitt nya extra jobb som jag har fixat...