söndag 6 september 2009

En flyttlåda böcker väger mycket...

Tänk att än är jag inte ett dugg less på flyttandet. Än så länge känns det odelat positivt faktiskt.

Om det är fint väder imorgon ska jag ta tag i rabattrensandet tror jag. Tistlarna lockar på mig och mina handskar. Man kanske skulle sätta lite tulpaner i höst? För visst är det på hösten man sätter lökar?

Jag har en känsla av att det kommer att bli så fint när det är färdigflyttat, färdigtapetserat och färdigmöblerat, jag riktigt längtar till slutet av denna månad när allt är färdigt.

Dock kommer vi att behöva lite fler händer ett par gånger under flyttandets gång, vi har några möbler som är tunga och/eller otympliga.

Dock verkar den fina algoritmen inte riktigt fungera för småprylar. Det blir lite för mycket spring mellan rum för att kunna tömma ett rum i taget.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja ni får väl höra av er ang bärandet. Tror ni har några timmar innestående av all hjälp jag fått genom åren ;)

/Thomas

Korpen sa...

hehe, så bra!