söndag 1 november 2009

Novemberregn

Och se, det blev November även i år. Det regnar.

Undrar just vart oktober tog vägen, den gångna månaden har passerat alldeles för hastigt. Man kan ju tycka att jag borde ha förstått ledtrådarna, men jag tror min hjärna helt har hoppat över att se den alltid lika tidiga julskyltningen som ett tecken. Kanske borde jag ha försått det när jag köpte en flaska julmust förra veckan.

Så vad vill folk ha i julklapp i år? Men kanske framför allt, vad vill intelängresålilla A ha i ettårspresent? Vi vet i alla fall att A kommer att få en läragåvagn av farmor och farfar. Men vad ska A få av sin mamma och pappa? Förutom en tom kartong med snyggt papper och en massa krulligt snöre på det vill säga.

Imorgon är det måndag igen, och jag ska bege mig till ett tråkigt lab. Det blir mest bara benvinkelmätningar imorgon och resten av veckan. Men tänk så bra jag kommer att bli på att göra benvinkelmätningar! Synd bara att jag kommer att hinna glömma bort allt innan jag får jobb... om ca 1,5 år förhoppningsvis.

1 kommentar:

F sa...

Jag siar att hon kommer få böcker av låssas mostrarna...