torsdag 14 januari 2010

mer tid

Egentligen funderar jag på om tiden verkligen går fort eller långsamt. Maj förra året känns som om det vore en livstid sedan. För att inte tala om maj för två år sedan. Nu är det snart maj igen, även om det känns väldigt långt bort.

Hade min personliga tidsuppfattning fått råda så hade jag nog sagt att A inte fanns i maj förra året, den objektiva tidsuppfattningen meddelar dock att A var nästan ett halvår gammal vid den tiden.

Så går tiden fort eller långsamt för mig?

Jag tror att det hela började när jag packade undan för små kläder och började fundera över hur fort små barn växer.

Till nästa gång någon får barn så blir det nog en present i strl 68-74. För även om 50-56-62 är väldigt litet och gulligt så använder man inte det speciellt länge, A drog igenom 50 på BB, och 56 på bara några veckor. Strl 68 var nog den storlek som A tidigast hade längst användning av. Fast å andra sidan så kan A fortfarande ha vissa plagg i strl 74, som har varit väldigt användbara sedan i somras. Nåja, mig veterligen är det inga småttingar på gång i bekantskapskretsen.

Inga kommentarer: