torsdag 7 januari 2010

våren 10

Jag gruvar mig inför våren.

Det kommer att innebära att jag är fast på ett ställe med människor som helst skulle vilja slippa mig i 8 veckor, sedan en liten paus med några dagars ledigt och sedan 9 veckor på andra ställen.

Det har varit skönt med "jullov", det var väldigt välbehövligt efter en riktigt tung höst. Jag önskar bara att det hade varit lite längre.

Men jag har en plan. Framförallt en plan som påverkar fritiden. Jag ska försöka spela lite wow om kvällarna, eller läsa en stund. Sist men inte minst så ska jag gosa med A så mycket jag bara har tid med.

I höstas så var det jag som sövde A på kvällarna, (trots att J är föräldraledig) och egentligen var det ganska mysigt, men jag blev så trött av det att jag somnade vid 21:30 som senast om veckorna. Det är inte hållbart en hel vårtermin.

3 kommentarer:

Thomas sa...

Måste bara fråga hur du menar med att dom inte skulle vilja ha dig där?

Korpen sa...

det här blir ett flerdelat svar.
1: jag är student, altså kräver jag mer uppmärksamhet än vad de (mina handledare) får ut i form av kompetent personal. Detta gäller alla studenter, vi kan helt enkelt inte allt än.

2: några handledare har via huvudhandledare och lärare (altså ej personligen) meddelat att jag har attitydproblem. De har tyckt att jag påfrestar på undervisningen med att tycka att jag KAN saker. Och jag kan förstå att det jag säger kan misstolkas på det sättet. Nästa sväng ska jag bara vara tyst och inte säga någonting alls.

3 Det hela sammantaget så tror jag att både de och jag hellre skulle se mig på någon annan utbildningsort, tyvärr känner jag inte att jag kan lämna A hela veckor för att bara komma hem på helgerna.

Chanto sa...

alltså jag visste ju att han läser min blogg, men trodde fan inte att han skulle läsa det samma dag som jag skrev det.. trodde iaf att det skulle gå några dagar innan han gå in i min blogg och då har det hamnat så långt ner att han inte se det.. hahaha...