fredag 28 januari 2011

Jakten på den perfekta datorn (igen)

Efter att ha funderat och tittat runt så har jag nu äntligen bestämt mig för vad jag vill ha för utrustning. Det blir en kombination av en lätt men behagligt stor laptop (Asus UL30A-QX386V) samt en begagnad stationär spelburk (som självklart skall användas till annat också, som att se lite på film, eller .. eh.. skriva c-uppsats... i alla fall en gång).

Nu återstår bara finansieringen av ovan nämnda maskiner. Kanske ska satsa på en i taget känns det som. Då är bara frågan vilken som är mest akut för tillfället.

Laptopen behöver jag arbeta in mig på lite för att vara helt bekväm i samband med att uppsatsskrivandet drar igång om ett par veckor, så den borde jag beställa pronto.

Spelburken känns också som att jag vill ha snart, det känns som att det börjar bli dags att få se lite roligare inställningar i mina favoritspel än lägsta upplösning på *allt* för att det ska bli spelbart.

Så frågan är, ska jag vara en duktig flicka och beställa arbetsdatorn först eller ska jag passa på att få spela lite medas tid finnes? (sommaren gör mig lite nervös...)

Inga kommentarer: