söndag 10 februari 2013

Bokblogg del 3: How to be a woman

Jag förväntade mig en rolig bok skriven av en rolig kvinna, om hur världen konspirerar mot sådana som oss.
Den tredje boken jag läst (ut) i år är skriven av Caitlin Moran, en brittiskt journalist och författare. Hon funderar i första person hur hon kunnat bli en kvinna (om hon nu blivit det).

Det passerar mycket kropp, humor, droger, sex och cigaretter till höger och vänster . Jag vet inte riktigt vad det är jag stör mig på i boken, den är läsbar men inte lika fantastiskt bra och starkt feministisk som jag fått för mig att den skulle vara. Jag är nästan lite besviken på den tror jag, men mest kanske på grund av att jag inte upplever att den lever upp till hajpen som bildats kring den.

Kanske var jag inte i rätt sinnesstämning när jag läste den, eller så passar den inte mig helt enkelt. Men jag förstår heller inte det fantastiska i dyra handväskor (inte hon heller).

2,5/5

Inga kommentarer: