måndag 27 april 2009

Högstadieåterträffens vara eller inte vara?

Nu börjar det dra ihop sig till högstadieåterträff. Jag är i valet och kvalet om jag ska gå eller inte.

Anledningar att gå:
lilla bebis får träffa min sida av släkten igen, dvs barnvakt är ordnad.
Det kan bli intressant att träffa de där människorna igen och se vad det blivit av folk.
Blir det tråkigt och hemskt kan jag lika gärna ta en promenad hem till mamma igen.
Det kanske blev vettiga människor av klasskompisarna i alla fall.
jag vet att ett par av dem har barn, vilket i alla fall ger ett samtalsämne.

Anledningar att inte gå:
Jag hade inte så roligt i högstadiet, men det borde jag ha lagt bakom mig nu egentligen.
det är 300 kr i förskott för en fest jag knappast kommer att ha så kul på.
Jag ser inte riktigt poängen med att betala för att träffa folk jag äntligen blev av med när högstadiet var över.
sammanhållningen i högstadiet var lika med noll redan då, det är inga blivande bästa vänner jag i så fall träffar.
Jag vill hellre bara vara hemma hos mamma med min lilla bebis istället.
Fåfänga, men jag ser sämre ut än någonsin, och det är ju inte det man eftersträvar till en fest där ens samlade prestationer kommer att bedömmas, eller "jag har inget att ta på mig!"...

Hjälp??

1 kommentar:

Chanto sa...

sv: jag köpte dom på barnenshus för 40 kr tror jag att det va... finns nog på babyproffsen och sånt också..

haha.. jag tänkte inte ens på att du har en blogg.. det slog mig nu ba för 5 min sen? haha..