tisdag 28 april 2009

the Loremaster (inte än)

Nu har jag på allvar börjat jaga titeln Loremaster. Denna titel innebär att man gör Alla quests på alla kontinenter (förutom dungeon-questarna, de räknas inte dit). Jag har även börjat jaga efter titeln "the seeker" för vilken det krävs att man har gjort 3000 quests. Jag har hittils gjort 2018 stycken så jag räknar med att det kommer att ta ett tag att bli klar med dessa, under tiden lär jag nog hinna med att skaffa mig i stort sett alla andra achivements på vägen.

Mitt största bekymmer just nu är ett quest från hillsbrad som jag inte kan lämna in då Varimathas i Undercity inte finns kvar där för mig längre. Han försvann under ett event när jag (med lite medhjälpare) hjälpte Thrall och Sylvanas att ta tillbaka Undercity efter att Varimathas förått dem.

Jag hoppas att det inte står och faller med det questet. för om det gör det så måste jag nog prata med en GM om saken...

Annars den här veckan är det "noble garden", ett event som går ut på att leta ägg, lite påskinpirerat sådär, mycket kaniner (som i vissa fall gör fler kaniner.. med hjälp av ägg...) och mycket choklad.

nä nu ska jag spela en liten stund, behöver jaga fler ägg så jag får mina achivements och titeln Noble.

2 kommentarer:

Sara sa...

Det här börjar likna en WoW-blogg, mycket bra! Nämnde det där med Loremaster för min andra hela och vips lyste det ett nytt mål i ögonen. Skulle jag kanske inte gjort... =)
Har du fått rätt på den bortsprungna npc:n?

Anonym sa...

neej.. tror det är ett borttappat quest... men jag ska spara det i alla fall.. för att se OM det kanske går att rädda så småningom. får se hur det går ^^

/Korpen