lördag 18 april 2009

Mer WoW åt folket!

En bebis och 25-mannaraider går inte ihop, det kan vi ju konstatera. Längtar till J går av sina natt-pass och kan ta hand om lilla A när jag raidar, annars kommer jag inte få T-7,5 innan T-9 kommit ut.
Ströspela går alldeles utmärkt, som att jaga achivements, men saker man inte kan pausa mitt i är inte ens någon idé att försöka sig på när man har en jollrig/skrikig/hungrig/trött/glad bebis brevid eller i knät och som vill ha uppmärksamhet, och när hon äntligen har somnat för natten är det även min tur att sova.

Så det jag sysslar med förutom någon enstaka heroic är:

Loremaster: Det blir nog coolt att ha lyckats göra ALLA quests i världen, även en bra sak att leka med när man inte har så mycket annat att syssla med. Dock har jag inte ens lyckats komma halvvägs än, vissa områden har jag knappt ens varit in i (förutom under exploring-jakten. Man har ju faktiskt lyckats skaffa sig ett par titlar varav jag är stoltast över "the Explorer" den passar så bra till mitt namn ^^) . Det är synd att inte gamla världen har sina quests uppdelade i zoner som både outlands och northrend har, det gör det så komplicerat att hitta igen alla låglevelquests man har missat. Jag VET att jag har hela insektsstället kvar (det såg så obehagligt ut), men var mer?? det fattas totalt nästan 600 quests i gamla världen.. och då har jag inte ens börjat jaga i outlands och northrend än.

Dungeonmaster: Låter värre än vad det är, det handlar bara om att döda alla bossar i alla instancer i spelet. Sen finns ju heroic-varianten.. joodå, så småningom, men jag provar nog helst black tempel på normal först. Har insett att jag har gjort fler instancer än vad spelet ger mig cred för, bara för att man gjorde dem innan patchen kom... suck...

Jag lär nog lyckas göra en del andra achivements på vägen också, som att bli exalted med det mesta och skaffa en massa roliga husdjur och riddjur.

Inga kommentarer: