torsdag 16 april 2009

Ulduar eller kanske Terra Incognito

För en gångs skull så har jag varit levlad, uppgearad och klar inför en ny instance i WoW. Ikväll gjorde vi slag i saken och besökte Ulduar, den nya instancen i storm peaks i Northrend i WoW. Det var en något annorlunda upplevelse, fordon att hoppa in i, ingen taktik på bossarna och en uppsluppen stämning. På det stora hela så blev det en av de trevligaste spelkvällarna på länge!

Vi tog faktiskt ner första bossen Leviathan på tredje försöket! Tricket verkade vara att hitta en position man trivs med och sen köra på utav bara f-n. Jag satte mig som artillerist på en Siege engine och hade till uppgift att dels skjuta ner ammunition till demolition engines och dels att skjuta bomber på Leviathan, dessutom var det mitt jobb att slänga upp en liten sköld på mig och min chaufför lite då och då när vi drog aggro. På det stora hela blev det tillslut välkordinerat och vackert med en bra drop till mig =) (Fireblade har jag för mig att svärdet jag fick hette).

Det roliga med att köra en ny instance är att ingen annan heller har någon aning om vad man ska göra, alla är lika lost som jag är till vardags.

Men en sak lärde vi oss, till nästa gång ska vi ha med oss en till healer... (draken Razornånting var lite svår på två healers... eller kanske snarare omöjlig, vi gav oss efter fem wipes). Vi ska även köra lite mer Naxx för att geara upp folk lite till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Denna instance är insane tyckte jag. Flame märkte jag med var ganska enkel på både 10 samt 25 manna. Razor som ni körde sen är svår som f-n, likaså är ignit till vänster i korsningen. Lättast fann jag av de 3 bosarna efter Flame var nog XT-002. För denna instancen behövs folk som är typ övergearade för naxx 25 så ta med dem.