fredag 13 mars 2009

biblioteksvåg?

Nu blev jag riktigt sugen på att väga några böcker, se viken i samligen som väger mest, och om den är så tung som den känns. Jag har några riktiga tungviktare, de jag tror tävlar om förstapriset är "Chemistry 2nd edition", "biology", valfritt band av nationalencyklopedin, FASS , "a history of world societies" och "Jorden". Gissningsvis så här innan test så tror jag att de väger någonstans kring 2-2,5-3 kg styck... tur man inte behöver ha med sig alla på en gång.

Sen på samma tema så är jag lite intresserad av att ta reda på om jag har någon bok som väger 1,1 kg, samma vikt som en Asus eee 901 för övrigt, det skulle vara kul att gå omkring med den boken i väskan ett tag för att se om det är en acceptabel vikt. Mest för skojs skull förståss.

Inga kommentarer: