fredag 20 mars 2009

who watches the watchmen?

Då har man varit och sett Watchmen. Helt ok, till och med bra, men skum film. Superhjältar som lagt av och kommer tillbaka. Utspelar sig på 80-talet under kalla kriget. Malin Åkerman gör nog sin bästa roll hittils (inte för att jag har sett henne så mycket), duktiga skådespelare överhuvudtaget, men inte några jag känner igen sen förr. Det var samma regissör som gjorde 300, och samma tecknare som gjorde V för Vendetta, och det kändes faktiskt. Men det är verkligen ingen barnfilm, mycket folk som flyger i bitar, mycket blod, våld och en del sex. Ska bli intressant att se direcors cut som visst är ca 40 minuter längre, för att se om man får veta mer. Filmen handlar om andra generationen watchmen, och jag är riktigt nyfiken på den äldre. Kanske får ta och leta reda på något gammalt seriealbum.

Jag tror inte att jag har så mycket mer att skriva den här gången, återkommer om jag kommer på något vettigt, eller någonting jag bara Måste dela med mig av.

Inga kommentarer: