lördag 14 mars 2009

Jag röstade inte heller.

Så till den eviga frågan. Vann rätt låt? Rent spontant ja, varför inte. Det var ju ett rätt starkt startfält egentligen. Dessutom har jag ingen rätt att klaga, jag röstade inte. Jag gillar ju opera i alla fall, och Malena hade ju definitivt kvällens bästa röst.

Däremot tror jag att resultatet hade sett lite annorlunda ut om inte juryrösterna hade presenterats medan det var tid kvar att rösta. Jag hade i alla fall inte helt klart för mig hur röstningen skulle gå till, men jag är ändå rätt nöjd med resultatet. Det kunde helt klart ha gått sämre. Till exempel hade vi kunnat skicka den stackars lilla söta sextonåringen med världshistoriens tråkigaste bidrag...

Dock kan jag inte för mitt liv komma på vilken kompositör som gjort melodislingan i opera-bitarna, jag känner igen den så väl.

Dock hade jag inte satt pengar på att La viox skulle vinna, jag hade snarare gissat på att landets fjortonåringar skulle rösta genom Måns eller grabbarna i EMD...

Måste nog nämna att jag uppskattade EMDs nummer, nästan lite kabaréartat tycker jag, men det var bättre under deltävligen då de hade svarta frackar och smälte in bland dansarna, det var riktigt smart, de vart så duktiga på att dansa då...

Inga kommentarer: