onsdag 11 mars 2009

Rönnbär och annat surt

å andra sidan kan man ju koppla in en extern hårddisk...

Jag har nu tillbringat stora delar av eftermiddag och kväll granskandes olika små minidatorer och deras olika funktioner. Hittade en Acer för 1900 men det fanns bara enstaka exemplar kvar i ängelholm och östersund, inte direkt nästgårds något av det. Så tyvärr, inte den heller... och om nu räven ska säga sura saker så hade den bara en batteritid på max 3 timmar, inte ens en hel föreläsning, och SÅ gott om eluttag har vi inte i hörsalarna.

Så det lutar alltjämt mot en asus eee 901. De senare modellerna är mycket dyrare och framförallt tyngre, med större skärm och intern hårddisk och det är lite onödigt, det är inte vad jag är ute efter, jag kommer ändå alltid att förvara mina arbeten och dokument på usb-stickor, så jag och J kan dela på den (eller kanske slåss om den...).

Jaja, drömma går ju alltid.

Inga kommentarer: