torsdag 5 mars 2009

Farbror Frej

Jag läste just en av posterna på 365saker.se och blev inspirerad.

Jag har alldeles för mycket skrot hemma, samtidigt har jag behov av en del andra saker. Som det är nu så har jag ett antal panelgardiner över samtidigt som jag behöver en ny väska. Så jag tror att jag någon dag ska ta en gardin och helt enkelt sy om den till en väska. Om väskan blir bra så kanske jag syr lite tygpåsar att handla mat i, miljövänligt så det stänker om det! Just nu så har vi alldeles för många plastpåsar hemma, även om det går åt några lite då och då när man slänger skräp.

jag skulle även behöva en hink, men jag tror inte jag kan sy en hink av gardinerna faktiskt.

Annars är jag alltid på jakt efter den perfekta väskan, jag har inte riktigt koll på hur en sådan kan se ut, men förmodligen rymmer den ett A4-block, pennfodral, mobil, nycklar, plånbok, pocketbok, kurslitteratur, atlantångare, rymdraket och lunch utan att bli allt för tung. Dessutom ska den ha lagom många fack inuti, gärna med dragkedja för ett av dem. Jag kanske kan sy en av en av gardinerna, men jag tror det kan bli lite krångligt. Dels för att jag inte är så bra på att sy, och dels för att jag vill få in för mycket småsaker i ritningarna (jag syr efter ritningar inte efter mönster). Den perfekta väskan ska dessutom inte vara för feminin, jag tycker bättre om ryggsäckar i så fall. Men jag tror att sy en ryggsäck blir aningens för komplicerat för mig. Jag har en ganska bra väska, men den har inga som helst fack, den är bara ett enda stort svart hål som slukar alldeles för mycket skrot och det är inte så bra för ryggen.

Inga kommentarer: