tisdag 3 mars 2009

Bokrea bokrea bokrea!

Jag har legat av mig. Jag har bara köpt två (2) böcker till mig själv denna bokrea, jag som brukar köpa minst två kilo böcker varje bokrea. Jag tror att det som hände för ett år sedan kan spela in i det, jag har helt enkelt fått en massa annat att fokusera tid, energi, tankar och pengar på. Så det slutade med att A fick tre böcker. I och för sig så har jag ju beställt 10 st Goda Omen (på svenska tyvärr) från sf-bokhandeln, 2 st är på ingång men hela 8 blev restnoterade...

Men då har man i alla fall årets gå-bort-presenter klara! Jag har en vana (eller ovana?) att ge bort ett exemplar av denna underbara bok till alla möjliga jag känner, jag tror jag är uppe i 4-5 gåvor och två utlåningar fram till dags dato, men det är ju en så bra bok!

Goda Omen (Good Omens) skriven av Terry Pratchett och Niel Gaiman handlar om Adam, även känd som antikrist, och vad som skulle kunna hända om antikrist nu inte vet om att han är antikrist. Ja och så förståss en hel massa mer, till exempel om en demon och en ängel slår sina påsar ihop. Dags för mig att läsa om den tror jag... synd att mina egna exemplar är utlånade.

Inga kommentarer: