fredag 3 juli 2009

Dagens speltips

Min favoritförfattare Terry Pratchetts dotter Rhianna Pratchett har gjort sig en karriär som spelmanus-författare. Hon har bland annat skrivit manus till Overlord II (som släppts nyligen). Efter att ha sett lite av spelet måste jag säga att hon förvaltar fadersarvet väl. Spelet är svårt roligt hittils (än är jag bara på tutorialen) så jag har höga förhoppningar (lyssna på karaktärerna och på dina minions). Eftersom detta är ett spel man kan spela flera stycken i så lär jag och J spela tillsammans inom kort.

En personlig fundering är om hon måhända spökskriver åt sin far. Han har ju trots allt Alzheimer men släpper ändå bok efter bok.

Dagens presenttips: Strata av Terry Pratchett. En av de äldsta böckerna. Läses bäst på engelska, mig veterligen ej översatt ännu. DVD: The Color of Magic, brittisk miniserie i två delar efter boken med samma namn, som av en händelse är skriven av Terry Pratchett även den.

Inga kommentarer: