fredag 3 juli 2009

Spekulationer

Jag tycker om att spekulera. Det kan jag lika gärna erkänna på en gång. Det tror jag faktiskt de allra flesta gör. Det mesta jag skriver här är eller bottnar i en längre stunds funderingar.

Jag tror att det bottnar i någon slags försök att förstå världen omkring mig. Ett slags nyfikenhet.

Dessutom så går jag inte gärna ovetandes om något när jag väl blivit varse om en fråga. Men när det gäller personliga saker så försöker jag hålla mina tankar i styr, för även om det bara är tankar i mitt huvud så känner jag att jag kanske inkräktar lite i den berörda personens privatliv. Ibland lyckas jag komma fram till ett korrekt svar (som när jag spekulerade om hur sista Harry Potter-boken skulle sluta), faktiskt förvånansvärt ofta när det gäller saker jag är lite insatt i.

Så, vad ska jag spekulera om härnäst? Det kan bli ett helt inlägg om någon presenterar en intressant fråga. Roligast blir det om frågan har (eller kan få) ett facit.

Kom igen, börja spåna!

Inga kommentarer: