fredag 3 juli 2009

Kontroll

Jag har upptäckt en sak.

Jag ligger efter.

Nu pratar jag så klart om handkontrolls-kontroll. Jag spelade helt enkelt för lite tv-spel när jag var liten och har inte riktigt greppat alla kontrollens funktioner. Hittils har i stort sett alla mina favoritspel varit PC-baserade och således spelats medelst mus och tangentbord. Egentligen är det bara till Wii:n jag har spelat med kontroll i någon utsträckning alls, och den kontrollen är ju något unik. Det har dock börjat släppas spel som inte kräver att man satt flera timmar om dagen med valfritt nintendospel som liten, så nu har jag chansen att komma ikapp.
Ett av mina favoritspel är just nu Rockband 2 till wii. Det har nyss släppts i Sverige, men vi har en amerikansk konsoll, så vi har haft spelet sedan… hmm… förra året någon gång. Det är dock lite tråkigt att spela själv, för det är som party-spel det är som roligast. När man som grupp får hjälpas åt att klara av utmaningarna.

Dagens presenttips: Gitarr till nintendo wii.

Inga kommentarer: