torsdag 16 juli 2009

Presenttips Omnibus

Dagens presenttips: Etymologisk ordbok. Jag vill veta var orden kommer ifrån.

Dagens presenttips: Strata av Terry Pratchett. En av de äldsta böckerna. Läses bäst på engelska, mig veterligen ej översatt ännu. DVD: The Color of Magic, brittisk miniserie i två delar efter boken med samma namn, som av en händelse är skriven av Terry Pratchett även den.

Dagens presenttips: Popcornmaskin, en påse opoppade popcorn, ett paket fil/gräddfil och en liten burk grillkrydda.

Dagens presenttips: Extern hårddisk. Gärna på minst 500 Gb (1,5 Tb vågar jag inte ens drömma om, de är dyyyyra.. och stoooora) och eftersom det är min önskelista så vill jag att den är så liten som möjligt i formatet. Jag har tänkt använda den tillsammans med min lilla Asus eee 901 (vit).

Dagens presenttips: Merill’s atlas of radiographic positioning. Del 1-3. Format spelar mindre roll, men detta är en röntgensjuksköterskestudents (och färdig) absolut viktigaste referensverk. Tyvärr kostar det upp till 2000 kr för alla delar. Suck.

Dagens presenttips: en väska att förvara och förflytta min minidator i. Jag såg en ganska snygg kameraväska på en större butik häromdagen, men frågan är om datorn får plats, annars så var formatet väldigt bra då man kan klämma in både dator, strömkälla, mus, usb-minnen, extern hårddisk och eventuellt lite mer. Datorn är 22x17x3 cm.

Inga kommentarer: