måndag 6 juli 2009

In case of emergency

Andra roliga saker jag har hittat på elektronikhandelskedjan i närheten; torkapparat, alltså en liten smidig sak man kan torka mat i, till exempel svamp eller morötter. Egentligen tror jag väl knappast att jag behöver en, men det skulle ju vara skoj att ha och se om man lyckas bygga upp ett lager torkad mat att tillaga och äta ute i fält.

Jag tror att det kommer sig av att jag vill kunna överleva ett världskrig eller något sådant. Jag skulle helst av allt vilja ha en bunker att inreda och fylla med mat och andra förnödenheter i händelse av katastrof. Tyvärr lär väl en sådan bunker antingen bli översvämmad eller något sådant.

Så ställer jag mig frågan, är det normalt att planera inför ett världskrig? Är det vanligt bland icke-flyktingar att ha en beredskapsplan i bakhuvudet OM det skulle hända något och man måste fly eller resa bort hastigt. Jag har mina tvivel om den saken.

Dagens presenttips: Samtalsterapi, jag börjar tro att jag har någon slags ”unresolved issues” gällande katastrofer som ligger och gnager.
Om detta är ett seriöst tips? Nä, inte direkt. Skulle jag ha nytta av det? Förmodligen skulle nog alla ha nytta av lite terapi, just nu känns det inte så akut dock. Jag vet var mitt trangiakök ligger.

Inga kommentarer: