lördag 1 augusti 2009

dagens prediction

Idag är det dags för bröllop. Förberedelserna pågår både för oss och för brudparet antar jag. Lilla A ska sova hos farmor och farfar i natt så även det måste packas och fixas. DET känns mycket märkligt och lite... fel. Naglar ska målas, hår ska tvättas och stylas, kläder ska strykas. Tur att vi har några timmar på oss.

Jag är väldigt nyfiken på vilken klänning bruden har valt och om mina gissningar visar sig vara korrekta. Jag måste ju publicera mina gissningar innan vigseln för att kunna hävda att jag hade rätt.
Så här kommer de:
Färg: Vit, förmodligen inte blåvit utan en varmare nyans, till exempel äggskal. (Nej det är inte självklart att ha vit klänning när man gifter sig, själv hade jag en svart.)
Modell: Hellång ganska rena linjer, ev med litet släp. Upptill så är den ärmlös och v-ringad. inga broderier eller annat prål. Enkelt halsband med diamanthänge om halsen. Till buketten tror jag att det kommer att vara vita rosor med lite gröna inslag, eventuellt även något lila.

Så nu återstår bara facit som presenteras för mig kl 16.

Jag ser fram emot dagen =)


och sist men inte minst:
Grattis på födelsedagen B

2 kommentarer:

Sara sa...

Spännande! Jag/vi ska också på bröllop idag kl 16. Gissningsvis inte samma, men jag hoppas att båda blir trevliga med spännande brudutstyrsel :)

Korpen sa...

Ni ska inte till Strömbäck va?