måndag 3 augusti 2009

Fikasugen?

Imorgon vankas det sötsaker hemma hos mig.

Det kommer att bli tårta.

Om det även blir något annat får tiden utvisa.

Borde knata till affären och införskaffa ingridienser. Men det är ingen större brådska, de stänger inte förrän kl 22 ikväll.

Jag känner mig annars rätt opeppad inför morgondagen. Födelsedagar har lite tappat sin charm och spänning nuförtiden. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att förväntningarna inte är detsamma som när man var liten. Det är lite som jul, det var bättre förr. Nu känns det lite som att det inte är något speciellt med min födelsedag längre, det är mest en dag som alla andra förutom att man förväntas bjuda på fika och ta emot eventuella presenter. Kunde lika gärna varit vilken tisdag som helst.

Jag hoppas (och tror) att jag är på bättre humör imorgon.

För visst ses vi väl?

Inga kommentarer: