tisdag 4 augusti 2009

Födelsedagsprotokoll

Då var detta års födelsedagsfirande avklarat. Vi har väldigt mycket fika kvar... I think I overdid it a bit.

Det blev måga sms-gratulationer och något telefonsamtal. Det kom en hel del folk på besök och åt tårta, muffins och lite kakor. En trevlig dag må jag säga. Tack och lov så kom inte alla på samma gång utan lite omlott, så det blev lite mer tid att samtala med var och en istället för att bara stressa fram och tillbaks med fikat.

Sedan nu ikväll så hörde vi ett mystiskt släpande ljud, och så en gång till, och så kom katten inspringande från balkongen. Då blev det ett intressant ljud och vi såg vad det var som lät. Det var en lågt (trädtoppsskrapande lågt) flygande luftballong! Den landade inte så långt bort från oss sett, och ljudet vi hörde var brännaren. vråååål... paus.. vrååål, paus... Jag glömde fota. Så spännande var det.

Om man ska lista presenter så måste jag gå bakåt i tiden en del. Men i kronologisk ordning:
-gitarr till guitar hero, till Wii.
-datorväska till min asus eee 901
-biljett till Sutra, en dansföreställning med shaolinmunkar
-ett gör-kortet-själv-kit från UNICEF
-pengar till en extern hårddisk
-presentkort på adlibris (kurslitteratur eller kanske vanliga roliga böcker)
-En rosa blomma jag inte vet om jag kommer att klara av att hålla liv i, kan det vara en klematis?
-boken Tjuvlyssnat (en av mina favoritsidor på nätet)
-A thousand splendid suns, bok + en chokladkaka.

Att inkassera i framtiden:
en present från mina vänner som tyvärr glömdes i en annan stad (säger de i alla fall)

Det blev i alla fall en lugnare födelsedag än förra året, lite mindre folk och lite mer utspritt =) Dock inser jag att jag nog borde skaffa lite fler egna vänner, mer än hälften som kom är egentligen J:s vänner. Nåja Mycket mycket hällre dem än inga alls, vilket nog var alternativet idag. Jag kanske borde börja med något som genererar vänner... inte för att det är något fel på J:s vänner alls, men det känns lite som att de är "ärvda" om ni förstår hur jag menar.

1 kommentar:

Anonym sa...

E är en slarver... jobbigt! För jag vill veta vad du tycker om presenten! /F (som nu är tillbaka i Sverige)