lördag 22 augusti 2009

World of Warcraft: Cataclysm!

Den kommande expansionen Cataclysm till WoW verkar lovande. Mycket av det som annonserats är sådant jag har väntat på ganska länge nu. Flyga i gamla världen, öppnandet av nya områden, heroic mode i Deadmines etc. Det känns som att det kommer att läggas en lite mörkare färgmatta över spelet i framtiden och mycket kommer att förändras dramatiskt.

Kanske borde ta tag i loremaster-grejset om jag ska hinna med det innan expansionen släpps, för sen lär det vara för sent. Antagligen kommer de att snabba på levlandet litegrann, för de har sagt att startområdena för nya raserna Worgen och Goblin kommer att vara lvl 1-15 jämfört med nuvarande 1-10.

Ny levelcap på 85, helt ok, 90 kändes lite overkill på den här expansionen. Dessutom är det kanske bra att dra ut på det litegrann, för när de når lvl 100 så kommer nog spelet att dö ut, efter det så finns det inte några riktiga milstolpar kvar heller. Dessutom om de nu ska släppa lös Deathwing och Azshara så kan då inte jag komma på några värre monster att ha slutstrider mot. Kanske några gamla gudar, men det känns som att de redan gjort det med Ulduar.

Hmm.. nu måste jag tänka efter lite. Tuffaste bossen i orginalet måste väl ha varit Nefarian, Efter det var det kanske Illidan (eller kanske lady Vashj?) i burning crusade, Arthas lär väl komma så småningom i Lich king. Frågan är om det är Deathwing eller Azshara som blir den värsta bossen i Cataclysm.

Tillbaka till Lichking. De har annonserat att till 5-årsjubiléet ska de släppa Onyxia igen, denna gång till lvl 80-raid. Dessutom kommer hon att släppa likadan rustning (tier 2) som hon gjorde på den gamla goda tiden. Jag ser helt klart fram emot en liten Onyxiaraid med guilden. Som bonus så kommer hon även att släppa en "onyxia-flying mount" men den lär väl ha en 0,1% droprate... Men tänk så coolt att ha en alldeles egen onyxia att flyga runt på.. Jag hoppas i alla fall att det inte blir en för svår instance, jag vill ju köra den utan att måsta klara Ulduar först.

Det börjar dock bli dags att öka på hennes kapacitet. Som det är nu så kan man sola henne som lvl 80. jag har sett palladiner göra det, och jag har hört att en BM-speccad hunter med björn kan klara henne på egen hand. Jag som mage har dock inte en chans, jag måste ha en tank. Och en healer. (undrar just om en lock kan klara henne solo... förmodligen så finns det ett par styckna som gjort det)

Nu väntar vi bara på ett release-datum att hänga upp oss på. Någon som har en gissning? Personligen skulle jag väl satsa på 2011 någon gång. Eller kanske slutet av 2010 kanske, men det är nog att hoppas för mycket.

Inga kommentarer: