lördag 8 augusti 2009

värmeslagsfundering

Då var sommarvädret tillbaka igen. Jag längtar till hösten. Den här värmen är jobbig. Jag hoppas att nästa lägenhet är lite svalare i solsken.

Jag sitter vid ett fönster när jag skriver och det är som att sitta i ett växthus. Jag är inte ett dugg avunsjuk på växter.

Undrar vad man ska hitta på resten av dagen. WoW-kontot tog slut igår så eventuellt tar jag en promenad för att fylla på det.

Egentligen kanske man borde skapa ett slags hälsokonto mot WoW. Med det menar jag att man rör på sig eller gör något annat hälsofrämjande lika lång tid som man spelar, fast tvärt om. Altså om man tar en timmas promenad så får man spela i en timma (eller två?). Frågan är hur man ska balansera det och vad man ska ta in på plus-sidan.

Promenader, javisst. Ska man även ta med städning, matlagning, handling, matning av A och liknande aktiviteter?

Det tål att funderas över.

1 kommentar:

Thomas sa...

Haha försök inte komma undan med dom vardagliga sysslorna som något extra ordinärt! Fast det kanske skulle bli lite jobbigt att inse att en 5 timmars prommnad väntar efter du var med på en raid. Så du får nog räkna in städning och sådant ändå ;)