tisdag 25 augusti 2009

Jag tror jag förstår nu

Jag tror jag förstår varför artikeln i aftonbladet orsakat sådant rabalder.

Dock undrar jag varför jag inte har läst något sådant tidigare, eller om jag kanske gjorde det i högstadiet. Men efter att jag läst detta inlägg i debatten så är Israelernas reaktion närmast rationell.

Efter att ha läst ett antal inlägg (och kommentarer) på newsmill idag så kan jag konstatera att det (hela Isralel/Palestinakonflikten) är en fruktansvärt infekterad fråga. Jag tror inte att det någonsin kommer att bli fred och jag tror inte heller att någon av sidorna i dagsläget har mer rätt (eller mindre fel) än den andra.

Tänk om det bara är en ond dröm, och när jag vaknar i morgon bitti så är det fred på jorden och alla kommer överens med varandra, inga vapen, ingen svält, rent dricksvatten i lagom mängd till alla som vill ha. Tänk om det hade varit arvet jag lämnar till A istället för en lite sliten värld med krig, svält, sjukdomar , miljöförstöring och död.
Hade jag orkat vara lite rolig så hade jag dragit en parallell till "the other four motorcycleriders of the apocalypse," hangover, fish och ett par till. Men det är sent och jag är trött.

Inga kommentarer: