måndag 10 augusti 2009

nattens övningar!

Då har man formaterat om datorn helt. Kvar att göra är att byta lösenord till alla konton jag kan komma på.

Bakgrunden är att J har fått sitt WoW-account stulet. Detta brukar göras med hjälp av keyloggers eller annan skit. Altså. Jag och J har tillbringat natten till idag med att städa i datorerna. Jag tog inga risker, jag formaterade om rubbet! (B och T, tur för er att jag inte loggade in på era konton någon gång på någon av våra datorer, ni är safe)

Så nu hoppas jag bara att jag inte råkat glömma något jätteviktigt på hårddisken innan wajpen. Osis annars.

Får se om man kan få tag i Blizzard och beskriva problemet eller om de tycker man får skylla sig själv. Oavsett så måste vi ju få avsluta inbetalningarna till kontot. Jag har Inte lust att betala för att någon annan ska spela på J:s gubbar.

Virus suger.

4 kommentarer:

Sara sa...

Oj vad trist! Hoppas det löser sig. Betalar man med kontokort tror jag att det brukar lösa sig ganska fort och att man får tillbaka sitt account ganska snart igen.
Tipsade just J om att skaffa en sån där dosa (typ som bankdosa) på Blizzard för en femtilapp ca. Vi har haft såna ett tag och det funkar väldigt bra.

Johan sa...

Allt för att Korpen loggade in EN gång från SIN dator med mitt account. Räckte med en gång tydligen :P

Korpen sa...

det Måste ju inte ha varit därför... (men antagligen..)

frågan är väl varför inte mitt konto försvann på samma sätt. nog för att jag hade slut speltid.. och har bytt lösenord från en säker dator.. men ändå.

Chanto sa...

hehe.. jodå.. jag hade redan fixat det... det var därför jag var på fösäkringskassan efter csn.. sökte heltid tom den 23/8 då skolan börja den 24/8.. efter det så ska jag söka halvtid om det behövs... men dom på försäkringskassan sa att jag ska ändå kolla med csn om jag kan ta halvtid från föräldrapenning eller om jag få ta mindre.. för tydligen så kan man få för "mycket" ersättning.. så jag ska ringa csn imorgon..