tisdag 4 augusti 2009

En panelhönas bekännelser

Så här i önskningarnas tid så har jag inspirerats till ett par saker till. Dels tror jag det har med bröllopet att göra och dels så har det nog med "so you think you can dance" att göra.

Jag skulle vilja lära mig dansa.

Pardans.

Med J.

Jag kan inte ens dansa foxtrot. Jag tror att jag skulle kunna ljuga ihop en vals, men jag har aldrig fått lära mig på riktigt. Det var inget som vi fick lära oss i skolan riktigt. Eller någon form av dansundervisning hade vi i mellanstadiet, men det är ju inget jag minns i dagsläget direkt. Jag skulle gärna dansa vals, salsa eller liknande. Jag tror att jag skulle tycka om det väldigt mycket. Inte för att jag vet om vi skulle få så mycket användning av kunskapen till vardags, det är ju inte som att vi går ut och dansar så ofta (hittils har det aldrig hänt). Men om vi verkligen kunde dansa så kanske vi skulle?

Om inte annat så skulle jag kanske inte få panik om jag skulle bli uppbjuden någon gång. Balett? no problem, men "vanlig" dans => panik. Hittils har jag tvingats avböja, för jag KAN inte dansa normal användbar dans och de få tillfällen när det varit aktuellt har det inte passat med snabbkurs.

Inga kommentarer: