söndag 2 augusti 2009

Facit för gårdagen

Angående gårdagens brudklänning så hade jag ungefär hälften rätt.

Färgen: rätt, det var äggskalsvitt

modellen: halvrätt, den var hellång med släp (som senare kortades av till att bli utan släp) men det var en axelbandslös topp med lite broderier och pärlor. Fortfarande väldigt rena linjer i modellen dock.

Blommor: Lila med lila och grönt. Så nästan.

Smycken: Pärlhalsband, vilket jag inte trodde eftersom pärlor på bröllop ska ge otur (vardagsskrock)

I övrigt var det en riktigt trevlig tillställning, även om gud var lite mer närvarande än jag förväntat mig. Jag tror minsann att släkten är lite religiös och kanske till och med frikyrklig (gissar på EFS). Bibelorden under vigseln var valda från Ruts bok och första korinterbrevet. Hur många känner till ruts bok? Fin sång, en del tänkvärda ord, mycket kärlek i luften. Dessutom var det mycket god mat och väldigt trevligt sällskap (jag tror att det blev en lyckad bordsplacering).

En stilla fundering är dock vad det hela kan ha kostat... 70 gäster, lokal, mat, allt annat. Det kan inte ha varit direkt billigt. Jag Hoppas Verkligen att de tyckte att det var värt allt slit. Men det tror jag.

Inga kommentarer: