torsdag 7 maj 2009

Bio (X-men Origins: Wolverine)

Då har man varit och sett Wolverine (X-men Origins del 1). Jag fick helt klart mersmak, men så är jag ju lite småfrälst redan. Egentligen borde jag höra av mig till min vän F som helt klart kvalar in på X-men-nörd-skalan, för jag är lite nyfiken på mer. Jag vill ha mer, meer, Meeeer!!!

Muahahahaha!! <--- min version av "evil laughter"

För att återgå till filmen så fick jag ett par överaskningar trots att jag faktiskt läst (ett av) Origin: Wolverine-albumen. Jag har i alla fall läst det som behandlar första delen av filmen, men sen kom det delar jag inte kände igen. Till exempel hade jag inte en aning om att Wolverine och Sabretooth är bröder! Vi fick även se hur Stryker manipulerar hela sin omgiving och hur James Logan tog sig sitt alter ego-namn. Vi fick se hur han fick sig sitt Adamantiumskelett, och vi får en förklaring till vad Adamantium är för något.

I bakvattnet av filmupplevelsen kan jag inte låta bli att drömma om tanken på att det skulle vara verklighet. Tänk om dessa mutationer fanns? Tänk om magi fanns? Skulle man då skriva böcker om ett magilöst samhälle? Skulle man då fly sin verklighet till ett enklare samhälle, ett utan magiska repressalier, Ungefär som vi flyr in i Fantasylitteraturen?

Nu ser jag Verkligen fram emot nästa Origin-film, som enligt hörsägen skall behandla Magneto.

Inga kommentarer: