fredag 29 maj 2009

Ett besök i vildmarken

De senaste dagarna har jag sett ovanligt mycket vilda djur.

1) Älg.
Det stod två älgar brevid E4an och käkade blad på hitresan, hade A varit lite större så hade jag nog sagt "titta en älg!", nu gjorde jag inte det, men jag tänkte.

2) Hare
Det verkar bo en hare i närheten, för jag har sett den två gånger. Andra gången ropade jag åt familjen att titta ut, och visst fick de se en hare beta på gräsmattan.

3) Igelkott
Kanske inte världens mest spännande djur, men när jag var liten så hade vi en igelkotte boendes under bron till vår ytterdörr, så det blev lite nostalgi när den lilla krabaten knatade över uppfarten på väg till andra sidan häcken.

Jag skulle även kunna rada upp alla fåglar jag sett, men det är inte så spännande. Skator, trastar, någon enstaka talgoxe, ett par svanar, sädesärla och ett blåmespar tillhör väl de mest intressanta. Till den andra gruppen får duvorna och måsarna flytta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv såg jag två igelkottar göra fler igelkottar i våra hallonbuskar för ungefär två veckor sedan. (Nanny Ogg har fel.)

Nu ska jag gå och sova. Upp tidigt imorgon för tortyr. Vi höres.
/E