fredag 29 maj 2009

Tv-bänk och soffbord säljes till högtbjudande

Jag funderar lite kring prylar och saker. En idé för att hålla nere mängden grejjer är ju att slänga en gammal (eller göra sig av med på annat sätt) när man skaffar något nytt.

När det gäller kläder och skor fungerar det ju garanterat, men när man kommer till andra saker då? Böcker (kan ju fungera om man inte som jag är lite bibliofil)? Mat?

Ett annat sätt att hålla nere antalet prylar hemma är ju att helt enkelt inte köpa några nya. När det gäller A och allt som hör till så försöker jag tänka "hur klarade de det här för 100 år sedan?" och för det mesta kan jag då låta bli att köpa just den saken.

Men jag tror att sommarens stora projekt får bli att slänga 100 saker netto (eller skänka bort, eller sälja, eller...) för att få lite försprång till hösten. Dock är det en del skrymmande saker vi skulle behöva bli av med, bland annat en tv-bänk och ett soffbord, vilket inte är lika enkelt att bara slänga. Vi har dessutom en hel del grovsopor som vi behöver frakta bort någon gång, som en gammal stekpanna och ett gammalt lysrör (eller det klassas nog som miljöfarligt).

Annars är min universallösning på för mycket saker att skaffa en till bokhylla.

1 kommentar:

Thomas sa...

Kan ni inte klämma in en till Billy i sovrummet då eller? Låter som en bra plan 100 saker netto, ser fram emot listan sen på avverkade saker, blir förmodligen ett väldigt långt inlägg att skriva ner alla saker men kul läsning.