söndag 31 maj 2009

Nostalgi och shopping

Ja vad har jag egentligen sysslat med idag? Jag vaknade, tvättade håret, plåstrade om fötterna och gick till stan. Väl där träffade jag en vän och vi gick på en shoppingrunda i det varma vädret (25 grader i skuggan).

Vi började med akademibokhandeln där vi fastnade i nästan en timme innan vi gick vidare. Till skoaffären mitt emot bokhandeln för att hitta mina fötters räddning, ett par hälinlägg som lyfter upp hälen en bit och på så sätt minskar friktionen mot hälsenan. Jag borde nog ha skaffat ett par inlägg till, det kan ju vara bra att ha hemma.

Sedan gick vi ner till kulturens hus för att jag skulle köpa biljett till kvällens nostalgitripp, en dansföreställning. När det var avklarat gick vi och kikade lite på konstutställningen de hade öppen.

Efter det blev det lite blommor, tårtingridienser och några par strumpor till mig och en kofta till midsommar. Sedan togg jag bussen hem, allt knatande de senaste dagarna börjar kännas i kroppen nu.

Kvällens underhållning bjöd luleå rytmik och balettförening på, med den årliga dansföreställning som jag medverkade i 15 år i sträck (jag ville skriva 19, men riktigt så länge höll jag inte på). Det var definitivt en nostalgitripp av hög grad, jag minns så väl känslan av att stå i kulisserna och vara nervös, förberedelserna man gjort, stämningen och så vidare. Jag såg även att kostymförrådet används flitigt än, de byxor jag hade på mig på min sista föreställning var med och dansade även ikväll.

Skulle jag någon gång flytta tillbaka så finns chansen att jag tar upp dansandet igen, i alla fall för musklernas och hållningens skull. En nybörjarklass balett hade varit trevligt, fast med mina trasiga knän så kanske jag ska låta bli. Det kan ju kanske vara trevligt att kunna gå i framtiden också.

Inga kommentarer: