fredag 8 maj 2009

Farväl Azeroth, välkommen sommar!

Nu är det dags att ta farväl av Azeroth ännu en gång. Jag lär nog dyka ner i världen så småningom igen, men just nu känner jag mig mätt.

Det finns så mycket annat jag borde göra istället, som att läsa några av böckerna jag har olästa i bokhyllan eller öppna lite kurslitteratur igen, eller kanske leta lite artiklar som förberedelse inför c-uppsatsen som kommer på ett par år. Eller kanske helt enkelt få lite sommarväder, få plantera lite växter på balkongen och syssla med saker "normala" människor gör när sommaren nalkas. Problemet med växter är bara att jag har så svårt att hålla liv i dem. Jag borde skaffa en fuktsensor (till exempel en som kvittrar) som talar om när jag behöver vattna (eller kanske en hibiscus, en sån ser så ledsen ut när den är törstig) för annars så dör växter hemma hos mig. Gröna fingrar är inget jag lider av direkt.

Jag känner mig även lite sugen på att planera bebisens framtida rum och börja inreda det så smått. Lilla bebisen har fått ärva en hel del böcker, många som jag själv läst och minns med värme, men de är skrymmande och än så länge så har vi ingen bokhylla till dem, men det är på gång att ändras.

Inga kommentarer: