tisdag 12 maj 2009

Ja var finns jag egentligen?

Jag satt och lekte lite med inställningarna tidigare och hamnade på "plats", altså där jag ska ange var i världen jag befinner mig, gärna ner på stadsdelsnivå. Jag såg massor med fina alternativ och trevliga ställen jag gärna skulle besöka, som till exempel Svalbard och Jan Mayen. Nu befinner jag mig dock inte där så det kändes fel att klicka i det alternativet även om det helt klart var lockande.

Varför spelar det roll var man befinner sig egentligen? De som vet vem jag är vet även var jag befinner mig och de som inte vet vem jag är har inte med saken att göra. Av samma anledning kommer det inte att visas bilder av mig, bebis, J eller av huset där vi för tillfället residerar (ok, bor). Tanken med det är att om jag råkar försäga mig och talar om för hela världen var och när jag ska åka iväg så är risken i alla fall lite mindre att någon har ockuperat bostaden när jag kommer tillbaka. Dessutom har inte Bebisen gett sitt tillstånd att publicera bilder på denne, något jag egentligen måste ha enligt PUL (personuppgiftslagen).

Ok, jag erkänner jag har fruktansvärt tråkigt ikväll och sitter och bara hamrar in slumpmässigt utvalda tangenter på mitt tangentbord, då händer det att det dyker upp inlägg som detta, egentligen helt meningslöst och samtidigt obehagligt pekpinnigt. Men det är sånhär jag blir om jag får tråkigt på kvällarna och bebis sover, J har besök och tvn är upptagen. Förlåt mig.
(jag borde nog logga in i WoW istället, men jag iiiiiiids inte!)

nä nu tror jag att jag ska lägga mig och läsa en liten stund istället, det skadar åtminstone ingen oskyldig åskådare.

Inga kommentarer: