onsdag 27 maj 2009

Dagens shoppinginlägg

Jag var på stan med min ömma moder idag för att leta shorts. Det gick väl sisdär, men jag kom i alla fall hem med ett par byxor som inte går ner till fötterna, ett par vita sneakers med röda skosnören, en mörkblå knälång kjol och sist men inte minst en vit huvtröja med 3/4-ärm. jag är glad, nöjd och redo för varmare väder!

Det är lite intressant det där med att shoppa åt sig själv när man har ett ganska nytt barn hemma, av flera anledningar.
1- kroppen är inte riktigt vad den var en gång i tiden
2- man känner sig lite skyldig när man shoppar till sig själv när man har en unge att försörja
3- man går automatiskt till babyavdelningen, där finns det inte så mycket i min storlek
4- det är lite svårt att motivera sig att man verkligen behöver de där skorna/den där tröjan trots att man tänkt köpa den i flera månader. Dessutom har man ju tänkt minska i volym så att köpa kläder som ska bli för stora känns som slöseri med pengar.

Detta till trots (säkerligen beroende av att min ömma moder betalade kalaset) blev det en del fynd.

Inga kommentarer: