tisdag 26 maj 2009

Dagens i-landsproblem (2)

Jag är en hamster. Jag har alldeles för svårt att slänga saker som jag kanske kan få användning av någon gång. Men vissa saker hemma förstår jag inte riktigt vitsen med. Varför har jag prydnader? varför har vi två tv-bänkar just nu? (En är silvrig med tre hyllplan, ska säljas, du får den för 300). Vi har även en elorgel som står och samlar damm, men den kan vi ju inte sälja även om ingen använder den. Vi har minst en flyttkartong urväxta barnkläder, men de sparar vi till eventuellt syskon.

Ja ni märker, det rensas bort alldeles för lite saker hemma hos mig.

Egentligen skulle vi behöva flytta. Inte för att det är något fel på vår nuvarande bostad, men vi har ju så mycket saker!

Vi skulle Verkligen behöva rensa igenom alla garderober, kartonger och förråd och göra oss av med minst hälften av vad vi har.

Hade jag inte varit så kär i mina böcker så hade jag nog sålt hälften och slängt resten. Men nu är inte det ett alternativ, de är ju min favoritinredning.

Det hade varit väldigt skönt att göra sig av med sånt man "kan behöva någon gång kanske" och slänga allt man inte har rört på ett år. Rensa genom kläder och göra sig av med det man inte använder, ge bort, slänga, ge till myrorna.

Vi gjorde en liknande rensning sist vi flyttade, och det skulle verkligen behövas igen. Det och att märka upp alla lösa sladdar och sånt man inte riktigt vet vad de hör till, maskeringstejp och plastpåsar är ju en rätt enkel lösning, sen hittar man en otrasslad nätverkskabel när man behöver den.

Hade jag inte varit så kär i så många av våra saker så hade jag nog ordnat loppmarknad hemma och fått bli av med hälften. Tyvärr har jag en känsla av att spekulanterna skulle vilja ha samma saker som jag vill ha kvar, så tyvärr... Eller så kanske man kan köpa plats på en loppmarknad någonstans och sälja iväg en massa skrot.

Kommer jag någonsin mer att använda Trangia-köket? Förmodligen inte, men den dagen strömmen går så kan det ju vara bra att kunna koka vatten.
Kommer jag någonsin mer att ha nytta av min gamla Chemistry (3 kg)? förmodligen inte, men om vi någon gång bor i ett hus med öppen spis så kan jag bränna aset.
Kommer jag någonsin att ha användning av [insert name here]? förmodligen inte... och jag kan antagligen köpa en ny om det visar sig att jag skulle ha det.
och Varför i allsindar har jag kvar min stensamling?!

Inga kommentarer: