måndag 25 maj 2009

Dagens i-landsproblem

Som vanligt när jag åker iväg någonstans så har jag med mig ett par böcker. Jag har för det mesta med mig fler böcker än vad jag vet med mig att jag kommer att hinna eller orka läsa. likväl har jag med mig ett antal böcker.

Denna resa har jag ett dilemma, jag har en talbok med mig, en bok jag verkligen fastnat i och egentligen vill sluka med hull och hår, men samtidigt är det den enda talboken och jag har en minst fyra timmar lång hemresa framför mig där jag gärna skulle lyssna på denna talbok. Det är verkligen svårt att ransonera med kapitlena så att jag kommer att ha tid kvar till senare.

Jag har även med mig två vanliga böcker, men jag känner inte alls för att läsa någon av dessa just nu, dessutom lider jag av allvarlig åksjuka så att läsa någon av dessa på hemresan är helt uteslutet tyvärr. Alternativet blir att leta reda på fortsättningen på talboken, men det blir nog lite knepigt att hitta den i laglig form då jag vill ha den i mp3-format eller allra helst på usb-sticka. Dock är det inte direkt en mainstream-bok så den lär ju inte finnas i den lilla stad jag befinner mig i, och att beställa den från nätet hinner jag nog inte.

Suck, vilka I-landsproblem jag har (inte för att jag har så väldigt många u-landsproblem till vardags)...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, känner absolut igen mig, snacka om att man burit på många kilo olästa böcker genom livets resor

//jokkmokk