torsdag 25 juni 2009

Appropå flytt.

Åh vad jag är sugen på en IKEA-sväng! (Min man agerar efter sin roll och suckar högt)

Inte för att vi Egentligen behöver så mycket, men jag vill titta på nya gardiner och ett nytt sofföverdrag i alla fall. Dessutom behöver vi en (2) slags L-formad mojäng på hjul att ställa datorerna på. Det blir ju lite lättare att hålla dammet borta från burkarna om de sitter lite lätt ovan mark och på hjul så man kan rulla undan dem från dammråttorna.

Åh tänk om man hade haft obegränsat med pengar... eller i alla fall mer än vad man har nu. Det är så mycket man borde handla.

Vi rensade förresten lite garderober igår. Vi tänkte slänga lite kläder... det blev lite mer än vad vi tänkt oss, 1,5 svart sopsäck faktiskt. Tyvärr strök nästan hela min socklåda med, så det blir att skaffa nya strumpor till hösten. Men det var dags, de flesta var antingen håliga eller i alla fall genomskinliga på sina ställen.

Vi packade undand vintertäckena också (varför har vi inte gjort det tidigare???) men de tar ju så stor plats! tänk om man hade haft någon slags vacuum-system så man kunde mosa ihop dem till ingenting. Ett eget portabelt svart hål. Än så länge huserar det svarta hålet dock mest i min plånbok...

2 kommentarer:

Thomas sa...

En IKEA resa hade varit rolig, dvs om man haft pengar...

Thomas sa...

Farsan hade köpt sådana vakuum påsar på ica maxi som man suger ut med dammsugaren, dom har det till täcken och kuddar, blir hur platt som helst och tar 1/10 plats gentemot tidigare.