lördag 13 juni 2009

UFC och plastskyltar

Jag sitter och ser UFC (ultimate fighting championship) tillsammans med J så som vi gjort så många gånger förr. En tanke slog mig.

Får män samma mindervärdeskomplex av att se snygga(re) män, som jag får när jag ser snyggare kvinnor?

Jag måste ju dock erkänna att det är trevligt att se lite vältränade män i förhållandevis lite käder, speciellt som motvikt till alla lättklädda damer som figurerar i media dagligdags (reklam etc). Speciellt vissa av dessa fighters har ju en lite lustig kroppsbyggnad, de är dock rätt bra att repetera anatomi på, varenda liten muskel kan man peka ut och försöka minnas dess latinska namn. En annan sak man kan roa sig med på dessa matcher är att titta på tatueringsparaden. Jag tror inte jag har sett en enda fighter utan någon form av "unik markör".. det börjar bli så att man minns den som inte har någon tatuering.

Dock är de en aning för biffiga för min smak, jag föredrar en smalare kanske något senig kroppsbyggnad. Men på tv gör det ju inget om de har lite muskler man kan titta på.

Sedan skulle någon gärna få förklara begreppet Ringgirls för mig. Altså jag vet vad de gör, men varför?! Blir det tydligare rondpaus om en mycket lättklädd storbystad blondin (eller brunett för den delen) går runt oktagonen med en stor vit skylt ovanför huvudet? Är det Någon som tittar på Skylten?!

Och om de nu så gärna vill få in lite kvinnlig fägring i en annars mycket testosteronstinn sport, varför inte ta in kvinnor i fighterna? För som det är nu så stör jag mig bara på att de enda kvinnorna som figurerar i UFC är i helt meningslösa roller. Om det nu är så viktigt att markera ronderna med en skylt så kan väl domaren eller coacherna hålla upp en plastbit.

2 kommentarer:

Chanto sa...

hahha... du var nog den enda som läste det.. =P

Chanto sa...

jo.. men jag visste inte om det.. och detta sa han nyligen.. igen.. hehe...