onsdag 3 juni 2009

Tänk om man fick flytta hemifrån igen

Jag undrar just hur det skulle bli om jag fick flytta och bara ta med det jag vet att jag kommer att behöva.

Låt säga att man ska flytta hemifrån. Då har man ju möjlighet att bara ta med sig det man vill ha och kommer att använda NU och lämna resten bakom sig. Tänk vilken möjlighet det hade kunnat vara, om man fick ett sånt tillfälle igen.

Jag är ganska säker på vad jag skulle ta med mig, men jag är inte alls säker på vad jag skulle lämna. Förmodligen skulle jag ta med mig mer än jag från början tänkt... jag har en aning problem med att släppa saker (vilket säkert märkts vid det här laget).

Ibland leker jag med tanken på en katastrof. Vad av det jag har hemma kan vara bra för eftervärlden att få veta? Vilka av böckerna i bokhyllan skulle jag ta med mig till ett skyddsrum? Har jag någonting hemma som är värt att ta med till kommande generationer? Tänk om allt annat går under och jag ensam ska bygga upp världens samlade kunskaper...

Det leder ju till lite intressanta tankegångar.. det får bli ett annat inlägg.

5 kommentarer:

Chanto sa...

sv: hehe.. jo det är ju sant.. fast inte om man har alla pengar i världen.. hehe..

chanto sa...

jo jag har ju pengar på samma bank men 2 olika konto.. har ett sparkonto som man har utifall att nåt skulle hända.. och dom pengarna rör vi inte... och så shoppa jag efter att alla räkningar är betalda.. inte förre..

chanto sa...

ja visst är den.. alva gillar den me.. ;)

chanto sa...

hehe.. jo.. men sen så tänker man alltid.. det ordna sig.. jag hinner spara.. haha..

chanto sa...

hmm.. inte vad jag vet..
men äsch... jag ska inte bli så gamal.. hehe..


kanske ska ta och kolla upp det.. haha