fredag 12 juni 2009

Flyttfåglar


Ja då var det klart, vi flyttar i september. Inte speciellt långt, bara ca 100 meter västerut och ca sex meter neråt. Men åh vilken ångest! Egentligen är jag inte alls så sugen på att flytta, men det är en bättre lägenhet med en liten uteplats som blir bra för A i framtiden. Tyvärr så får vi ju inte lägenheten förrän sommaren är slut, så detta års växtlighet är väl mer eller mindre bortkastat. Kanske kan man sätta tulpaner i höst?

Nu gäller det att se positivt på det hela, det kommer att bli en jättebra bostad för oss alla. Lite mer som ett hus, men utan att måsta laga taket. Vi kan plantera rabarber och vinbärsbuskar, tulpaner och gräslök. Det kommer att bli bra det här. Ännu bättre är att vi kommer att få tillfälle att göra oss av med gammal skåpmat (bokstavligt och bildligt talat). Vi har säkert en två-tre säckar kläder som vi kan ge bort eller slänga, vi har dessutom massor med saker som vi förmodligen inte ens minns att vi har.

Men det kommer att bli så omständigt att flytta allt, alla möbler, alla saker, alla abonnemang, elen, bredbandet, Blä! Bara att flytta alla böcker kommer att kräva minst åtta flyttlådor. Varför var jag tvungen att titta in på bostadsbolagets hemsida för? Hade jag inte tittat in så hade vi sluppit flytta. Fast å andra sidan så har vi pratat om att vi vill ha en sådan lägenhet sedan vi såg dem första gången.

5 kommentarer:

Chanto sa...

sv: haha.. skulle inte förvånna mig..

Thomas sa...

Ni får mer än gärna låna min lilla gula flytt kärra så blir bok lådorna inte så jobbiga att "flytta"... sen så har jag ju faktiskt några egna flyttar innestående som ni hjälpt mig att bära så bara att ringa så skall jag bära allt jag orkar... Urk

Daniel sa...

Jag kommer på inflyttningsfest sen!

Korpen sa...

I och för sig... Inflyttningsfest har vi nog aldrig haft egentligen. Trots att detta blir den fjärde adressen sedan 2003.

Fast fest... det känns sååå 2008 :-P Ni kan komma och spela Rockbands och guitar hero istället :-)

Eller så sparar vi festandet till nästa år när J fyller 30.

Johan sa...

Fan, Inga dumheter nu bara för att jag fyller 30 nästa år :P