torsdag 25 juni 2009

bok-kvitter?

Jag har funderat en del kring det här med Twitter. Måste folk få veta vad jag äter till frukost? Är folk intresserade av vad jag gör på dagarna? Det är ju knappt så JAG är intresserad av vad jag gör på dagarna.

Jag kan inte riktigt komma på någon enskild människa jag skulle vilja stalka på det sättet. Eller jo.. kanske... Det skulle vara intressant att följa min favoritförfattare i dennes dagliga arbete. Men vad personen i fråga äter till frukost skiter jag fullständigt i.

Ärligt talat är jag inte så intresserad av vad folk har på sig heller.

Däremot skulle det vara kul att få veta vad folk läser.

Jag kanske skulle göra en liten undersökning.

4 kommentarer:

Sara sa...

Jo det där med twitter är väl som lite olika. Mycket politik och folkrörelse förs faktiskt den vägen men även kortare kontakter med vänner och bekanta. Jag vet inte om jag så ofta läser vad folk äter till frukost direkt, men allt är väl relativt. Beroende på vad man prenumererar på =)
Du får väl boktwittra då? Det görs ju också där.

thomas sa...

Vad är detta Twitter?

Korpen sa...

googla

Vita sa...

Amen to that! Livet är för kort för att man ska behöva hålla reda på vad folk äter till frukost