onsdag 3 juni 2009

Hej, kom och hjälp mig!

Tänk om alla saker hade en delete-knapp någonstans. Så fort det skulle gå att rensa och bli av med saker.

När man faktiskt måste plocka upp varje sak, förflytta den till lämpligt ställe och sedan hyra en släpvagn för att bli av med den så känns det helt plötsligt mycket jobbigare. Varför kan ingen uppfinna en self-destructfunktion på till exempel vårt gamla soffbord?

Varför har jag till exempel kvar gamla papper och prov från högstadiet?? Det är ju inte direkt som att jag kommer att behöva lämna in kompletteringar.

En massa ljusstakar? Något vi använder dagligen? Nej, inte direkt.

Kommer jag att gå och slänga papprena idag? Förmodligen inte. Det kommer att komma något annat ivägen, jag bara vet det.

Det är svårt att slänga saker, även om man inte använt det på över ett år och dessutom glömt bort att man hade den.

1 kommentar:

chanto sa...

hehe.. det kan ju va bra och ha sen.. haha.. så tänker man ju alltid.. eller så orka man bara inte gå genom det..