tisdag 30 juni 2009

en rund fyrkant

Dagens sak på 365saker.se är att starta en bokcirkel. Det kanske inte vore en så dum idé att faktiskt genomföra.

Frågan är bara vilka böcker man ska välja ut och om någon annan än jag skulle vilja vara med och läsa.

Jag tror man skulle kunna organisera det hela på distans faktiskt, antingen via ett forum eller kanske med kommentarsfunktionen i en blogg.

Man kanske skulle kunna starta en helt egen blogg för ändamålet? Man kan ju vara några stycken som modererar en blogg, så det skulle kunna genomföras. Om man sen får fler som vill vara med och läsa så är det ju helt öppet.

Någon som vill vara med?

1 kommentar:

Chanto sa...

jo det dära lätt bra.. men det komme nog inte att funka med 8 timmar ostörd tid.. hehe.. men det ska vara skönt om jag kan få det.. med tanken på att jag ska jobba också så bli det nog svårt.. men några timmar ska jag iaf ha.. men det löser sig nog.. om det inte funka med att Thomas är deltid pappaledig så få han väl bara välja om han vill vara ledig på heltid eller om jag ska vara det och han få jobba..