lördag 13 juni 2009

Reklamblogg eller bloggreklam?

Ibland ser man bloggar med väldigt mycket reklam. Speciellt de bloggar som har många läsare har även en hel del reklam. Ibland stör jag mig på detta, ibland inte. Till viss del har man vant sig vid att alltid bli utsatt för reklammeddelanden, men att Jag skulle släppa in reklam på Min blogg?

Ok, jag erkänner, jag har funderat på det, men varje gång jag ens närmar mig ett kanske så blir det nej i alla fall. Jag kan helt enkelt inte förmå mig själv att ”tjäna pengar” på en blogg. Eller egentligen handlar det kanske om att jag inte vill verka allt för sniken.

Dessutom har jag inte nog många läsare för att generera några pengar.
(Surt sa räven? Javisst, självklart)

Men allvarligt talat så är det ganska skönt att hitta små reklamfria oaser som inte har någon (mer eller mindre) dold agenda. Speciellt när man jämför med de större bloggarna som snarast kan jämföras med en anslagstavla full med allt möjligt. Till slut ser man inte det viktiga för det är för många färgsprakande löften ivägen.

1 kommentar:

Sara sa...

Jag ser aldrig reklam på webben eftersom jag surfar med Firefox och använder mig av deras addon adblock plus. Kan starkt rekommendera det. Och nej, jag skulle aldrig få för mig att släppa in reklam på bloggen för några få dollar...
De stora pengarna tror jag dock görs av produktplacering eller så kallade recensioner. De ska ju göras öppet men skatteverket jagar ständigt smygreklam på tex Blondinbellas blogg. Skriver hon om en produkt får hon oftast betalt för det, något som läsarna har rätt att veta enligt svensk lag.